Interferente.ro Descopera Misterele lumii Triunghiul Bermudelor

Marţi, 23 Septembrie 2014 01:41

Triunghiul Bermudelor

Triunghiul BermudelorSa ne reamintim ca in 1964, pentru prima oara, s-a semnalat ca o regiune geografica - asa-numitul “triunghi al Bermudelor”, a fost locul unor catastrofe misterioase, al unor disparitii “fara urme” de nave maritime si aeriene (chiar avioane cu reactie!), de echipaje. Ca aici – faptele, oricum, sunt fapte! – aparatele electrice, busolele de la bordul navelor, ceasurile pasagerilor si echipajelor inceteaza sa mai functioneze. Ce forte misterioase actioneaza? Care este natura lor? Dar, mai ales, suntem tentati sa ne intrebam: nu este cumva prea exagerata valva care s-a facut in jurul “triunghiului”?

Incercam sa raspundem. Avem la dispozitie, pe de o parte, un noian de ipoteze, pe de alta parte rezultatul unor cercetari intreprinse la fata locului de catre expeditii stiintifice. Incepem, desigur, cu ipotezele si alegem dintre ele pe cele care au cat de cat un temei real. Parasim monstrii marini, mari mancatori de nave si echipaje, pe solii altor lumi care, dupa cum s-a spus, si-ar fi stabilit anume aici, in “triunghiul Bermudelor”, tabara de lucru pentru a rapi, nestingheriti, nave – maritime si aeriene – cu care sa-si imbogateasca muzeele de acasa si oameni petru gradinile lor zoologice. Chiar si ideea ca aici ar exista, ingropat pe fundul marii, un “urias cristal” – centrul energetic al elgendarei Atlantide – nu ne ademeneste. Foarte pe scurt despre:

Rolul Soarelui si al Lunii. S-a evidentiat ca naubragiile au avut loc in perioadele de “Luna noua” si “Luna plina”, atunci cand, potrivit calculelor astronomice, fortele de prcesie care apar drept rezultat al influentei exercitate asupra planetei noastre de catre Soare si Luna au atins cea mai mare valoare. Fluxurile lunare-solare provoaca in adancul Pamantului miscarea magmei ionizate, iar ca urmare a acestui fapt apare o anomalie magnetica in timpul careia aparatele electrice si ceasurile inceteaza sa mai functioneze. Acceptand explicatia, ramad totusi nelamurite doua intrebari: 1. De ce nu s-a defectat intreaga aparatura de la bordul navei aeriene transoceanice americane apartinand companiei “Nationala Airlines”? 2. Stiind ca un obiect de otel, odata magnetizat, devine magnet permanent, de ce dupa aterizare ceasurile, desi magnetizate, au functionat din nou?

“Antitromba”. Drept rezultat al distribuirii specifice a unor staturi atmosferice, iau nastere “antitrombe” in care curentul de aer “tinteste” nu de sus in jos, ca de obicei, ci invers. Observatorul vede daca vartejul de apa pe care-l starneste “antitromba”. In regiunea “triunghiului Bermudelor” se nasc uneori vartejuri de apa uriase, cu adancimea de 500 m, in care apa se invarteste cu o viteza de pana la 0.5 m/s. In jurul “antitrombei” apar campuri electromagnetice puternice din cauza carora busolele nu mai functioneaza, ceasurile se opresc. Totusi sa fie intr-atat de puternica “antitromba” incat o nava moderna sa nu-i poata tine piept?

“”Glasul marii”. In zona in care se produc vijelii exista oscilatii infrasonore. Luand-o inaintea nijeliei, ele se propaga in aer cu viteza de 330 m/a, iar in apa cu mult mai repede cu 1.650 m/s. Experientele de pana acum au demonstrat ca la oscilatii de ordinul a 6 Hz apar senzatii de oboseala, apoi se instaleaza o stare de neliniste, care se transforma rapid in groaza imensa. La 7 Hz, experientele au fost intrerupte, intrucat inima si sistemul nervos al subiectilor voluntari erau amenintate cu paralizia. Dar “glasul marii” genereaza deseori, oscilatii a caror frecventa depaseste 6 Hz. Si atunci ...

Zece romburi fatale. Acolo unde curentii reci se ciocnesc de cei calzi si, in plus, mai exista si curenti de adancime, trebuie sa apara anomalii magnetice. Au loc modificari ale fortei gravitationale, apar perturbatii radio, exista toate conditiile pentru declansarea acelui fenomen trait de avionul transoceanic american. Pe glob exista un numar de 10 anomalii magnetice. I. Senderson a intocmit chiar si o harta a lor. Ele reprezinta regiuni in forme de romb, distribuite in mod egal in ambele emisfere, corespunzator paralelelor 30-40º. Totusi, accidentele de genul celor atribuite “triunghiului Bermudelor” au fost semnalate doar in doua din cele 10 romburi. Sa fie traficul intens explicatia?

Forma Pamantului. Se considera ca Pamantul nu este o sfera imensa, ci ... un cristal complex. Ipoteza foloseste schema dodecaedrului si icosaedrului (figuri geometrice alcatuite din 12 pentagoane, respectiv 20 de triunghiuri) si sustine ca locul de intalnire a pentagoanelor corespunde unor rupturi uriase in scoarta terestra, unor lanturi muntoase submarine sau unor zone cu activitate tectonica dinamica. Locul de intalnire a varfurilor triunghiurilor este socotit a corespunde anomaliilor magnetice, centrelor cu presiune maxima si minima ale atmosferei terestre, unor zacaminte subterane uriase ... De remarcat ca ideea de mai sus concorda cu cele 10 romburi ale lui Senderson.

Produsele gazoase ale activitatii tectonice. Dupa ce parcurge un anume proces pe care conditiile din adancuri il determina, gazul care se degaja din litosfera marina incepe sa “pluteasca”. Bulele de gaz sunt ceea ce in fizica numim dielectric, iar apa sarata din jur este conductor. Prin miscarea volumului de gaz spre suprafata are loc o frecare a dielectricului de conductor si in felul acesta ia nastere un camp electormagnetic a carui intensitate este influentata de liniile de forta ale campului magnetic al Pamantului. El este cel care deregleaza busolele si face ca ceasurile sa nu mai functioneze.

Curentul electric al Pamantului. Concentrarea atator anomalii intr-o singura regiune trebuie sa aiba o explicatie. Ea ar putea fi prezenta unui curent electric cu o forta colosala. Ideea este sustinuta prin faptul ca in “triunghiul Bermudelor” exista o conductibilitate electrica ridicata, ca urmare a unui proces de evaporare foarte intens. Anomalia magnetica interactioneaza in apa oceanica cu curentul electric si ca urmare se produc deplasari uriase: orizontale si verticale, circulare si spiraliforme – ale maselor de apa. Oscilatiile bruste ale campurilor magnetice permanente si ale celor electrice pot avea urmari tragice. Tot aici apar insa si oscilatii elastice de frecventa joasa (din nou “glasul marii”!) trec dincolo de suprafata apei, propagandu-se in aer. Ce consecinte pot avea aceste sunete asupra creierului uman, se cunoaste.

Mai exista, desigur, si alte ipoteze care incearca sa elucideze accidentele din “triunghi”. Ne oprim insa, cele prezentate oferind, suficiente puncte de vedere pentru a explica intamplarile cu adevarat misterioase inregistrate aici.

O analiza atenta a cazurilor pe care V. Gaddes si Ch. Berlits le-au relatat in articolele si cartile lor, ce au starnit atata valva, a dovedit ca doar 10% din ele pot fi considerate cu adevarat ciudate, restul putand fi justificate prin motive pe deplin reale.

Asadar, in “triunghi” exista totusi anumite forte “tainice”. Despre ce anume poate fi vorba?

Expeditiile stiintifice care au desfasurat in ultimii ani cercetari in Oceanul Atlantic, inclusiv in regiunea “triunghiului”, confirma fenomenul “ciudat”, semnalat in repetate randuri. Cand navele s-au aflat in “triunghi”, busolele si aparatele electrice de la bordul lor au incetat sa mai fucntioneze, ele revenind la normal imediat ce locul a fost parasit. In anul 1977, nava de cercetari stiintifice “Glomar Challenger” a stationat in “triunghiul Bermudelor” si a forat fundul marin la adancimi de 380 si 780 m. Analiza probelor de roca a evidentiat existenta unei anomalii magnetice.

Ulterior, in anul 1981, s-a aflat in apele Oceanului Atlantic nava sovietica de cercetari stiintifice “Academician Mstislav Keldis”. Ea a intreprins cercetari si in “triunghiul Bermudelor”, iar stirile furnizate nu sunt in masura sa alimenteze nota de senzational ce a fost atribuita pana acum acestei zone. Din constatarile facute retinem:

·         In Marea Sargasselor se produc vartejuri de apa uriase, ce se rotesc in sensul acelor de ceasornic.

·         In “triunghi” vremea se modifica brusc si la intervale neprevazute.

·         Curentul Gulf Stream este foarte puternic.

·         Traficul de navigatie (maritima si aeriana) este deosebit de intens.

·         Se produc accidente (explicabile la nivelul traficului). Un SOS anunta la un moment dat catastrofa unui petrolier grecesc. Cauza reala: incendiu pe nava. Amatorii de senzatii au atribuit insa aceasta catastrofa “triunghiului Bermudelor”.

Iata, dar, cum se intretine miracolul!


Related news items:
Newer news items:
Older news items: