Interferente.ro Parinti si copii Educatie Pretul real al unui produs cumparat online

Joi, 13 Martie 2014 20:34

Pretul real al unui produs cumparat online

Pretul real al unui produs cumparat onlineIntr-un alt articol am discutat despre cumparaturile online, insa acum dorim sa venim in sprijinul dvs. si sa vorbim despre pretul real al unui produs achizitionat online. Unul este pretul initial al produsului si altul pretul final al produsului, deoarece la cumparaturile online apar multe taxe conexe adaugate la pretul initial al produsului cumparat online.

In primul rand, nu uitati ca atunci cand cumparati online, trebuie sa platiti o taxa pentru livrare. Cititi cu atentie informatiile de pe site. Pe site-ul firmei furnizoare trebuie sa fie mentionata clar suma pe care trebuie sa o platiti pentru livrare si cand veti primi comanda.

In al doilea rand, daca site-ul este inregistrat in UE, trebuie sa platiti TVA (taxa pe valoarea adaugata), pentru majoritatea produselor. Dar, tineti minte, valoarea TVA-ului este diferita in tarile din Uniunea Europeana. Asadar, chiar daca preturile include TVA, ar fi bine sa cunoasteti valoarea acestei taxe pentru a putea alege de unde sa cumparati.

Nu in ultimul rand, daca site-ul nu este inregistrat in UE, daca doriti sa cumparati de la o companie din afara Uniunii Europene, asigurati-va ca aceasta are capacitatea de a va livra comanda. De exemplu, unele site-uri din SUA livreaza numai la adrese de pe teritoriul tarii.  Cu siguranta veti avea de platit taxe vamale cand soseste comanda dvs, iar acestea pot fi foarte mari. De asemenea, luati in seama faptul ca nu veti beneficia de aceeasi protectie legala ca si in cazul achizitiei de le un site din Uniunea Europeana: daca ceva nu este in regula, poate fi destul de dificil sau chiar imposibil sa primiti banii inapoi.

Totusi, indiferent de situatie, daca lucrurile nu merg bine si ceva nu este in regula, contactati imediat vanzatorul. Daca acesta nu poate sau nu vrea sa va ajute, adresati-va cu o plangere in scris. Nici asa nu se vede vreun rezultat? Atunci contactati organizatia locala responsabila de protectia consumatorului sau Centrul European pentru Protectia Consumatorului, care va pot oferi ajutor si, bineinteles, sfaturi. Daca aveti o problema legata de servicii financiare, mergeti la oficiul local de asistenta pentru cetateni, la institutia responsabila cu primirea plangerilor referitoare la serviciile financiare sau la o autoritate de supraveghere.

Daca ati platiti prin card de credit, verificati factura atunci cand o primiti. Daca observati ceva neobisnuit, sunati la magazin si apoi la banca – acestia pot bloca plata si, daca este necesar, pot anula cardul pentru a impiedica utilizarea frauduloasa a acestuia.

Asadar, fiti cat mai informati si cunoasteti-va drepturile. De asemenea, nu uitati ca daca aveti probleme cu un produs ori un serviciu al unei companii dintr-o tara a Uniunii Europene, puteti contacta Reteaua Europeana a Centrelor pentru Protectia Consumatorilor (ECC-Net) pentru a primi sfaturi si ajutor in situatia unor probleme in strainatate privind cumparaturile online.