Interferente.ro Cultura Pictura Femei in gradina de Claude Monet

Joi, 04 Aprilie 2013 17:00

Femei in gradina de Claude Monet

 

Pictorul francez Claude Monet este reprezentantul cel mai de seama al miscarii impresioniste. S-a nascut la Paris, in anul 1840, intr-o familie de mici burghezi, iar tineretea si-a petrecut-o la Le Havre, unde, din intamplare, l-a intalnit pe Eugene Boudin. Acesta l-a convins sa renunte la caricaturile amuzante pe care le realiza pentru sume derizorii si sa treaca la picture peisajelor “en plein air”.

 

Femei in gradina de Claude Monet, ulei pe panza, 255 x 205 cm

 

Student nelinistit al academiei pariziene Gleyre, pictor mult mai traditionalist pentru a impartasi gusturile tinerilor invatacei, Monet isi convinge colegii de curs, printre care Renoir, Brazille si Sisley, sa il urmeze in spatii aflate in aer liber, pentru a picta peisaje asa cum il invatase prietenul sau Boudin.

 

Tabloul “Femei in gradina”, realizat in 1866, reprezinta rodul acelor prime experiente artistice in aer liber, constituind in acelasi timp un moment-cheie pentru dezvoltarea viitoarei picturi impresioniste.

Modelul pentru trei dintre cele patru figuri feminine a fost sotia sa Camille. Prezenta acesteia, infatisata in diverse pozitii in jurul unui copac dintr-o gradina, constituie un simplu pretext pentru a reda efectele de lumina si pentru a studia jocul umbrelor proiectate de copaci asupra hainelor si pamantului. Vezi si alte picturi cu Camille Monet ...

 

In pictura “Femei in gradina” apare un grup de femei, imbracate in rochii de culori deschise, albe, cu reflexe albastrii, de la cer sau verzui, de la copaci. Acestea se afla intr-o gradina, unde se disteaza. In jurul lor este ilustrat un frunzis de arbori, iar pe costumele lor apar usoare pete de lumina ce se joaca ori pete de umbra transparenta a frunzelor. Din toata opera lui Monet, se apropie cel mai mult ca aspect si mod de a picta de opera lui Manet.

Este remarcabila capacitatea innascuta a lui Claude Monet de a reda reflexia razelor de soare care patrund printre ramuri, cat si stralucirea orbitoare a luminii. Facand abstractie de anumite ezitari ce tin de tineretea pictorului, tabloul demonstreaza o remarcabila stiinta a folosirii culorilor.